Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op OnsOranje.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

Campagne ING: Wat gaat het worden?

KNVB Media
KNVB Media
13 mei 2014, 21:01

Foto:

Wat gaat het worden? Dat is dé vraag die heel Nederland bezighoudt in de aanloop naar en tijdens het komende WK Voetbal in Brazilië en is het thema van de nieuwe WK-campagne van de ING.

Op www.watgaathetworden.nl kan heel Nederland zijn of haar voorspellingen voor de wedstrijden geven en het antwoord op de vraag ‘Wat gaat het worden?’ met elkaar delen. Dit vormt het hart van de campagne en moet uitgroeien tot de grootste WK-pool van Nederland. De voorspellingen van Nederland worden door ING vervolgens teruggegeven. Zo laat ING in haar WK-commercial, vlak voor de wedstrijd, de twaalfjarige Braziliaanse Gabriel telkens onthullen wat Nederland heeft voorspeld. Gabriel heeft de hoofdrol in de commercial die zich afspeelt in zijn eigen buurt, een favela van Rio de Janeiro in Brazilië, het land waar de liefde voor voetbal overal voelbaar is.

Johan van der Zanden, Directeur Communicatie ING Nederland: ,,Wat gaat het worden? Dé centrale vraag waarin de betrokkenheid bij en de liefde voor voetbal als geen ander samenkomen. Samen met al die 17 miljoen Oranjefans gaat ING antwoord geven op deze vraag. Wij zijn, als hoofdsponsor van het Nederlands elftal, betrokken bij Nederland en betrokken bij Oranje. Deze WK-campagne is duidelijk en relevant en laat ook zien dat we weten wat er leeft en speelt in ons land.”

WK-pool voor iedereen

ING gaat Nederland oproepen om op www.watgaathetworden.nl voorspellingen voor de wedstrijden van het WK te doen. Deelnemers kunnen alle wedstrijden voorspellen maar ook alleen de losse wedstrijden, bijvoorbeeld van Oranje. In beide gevallen zijn er mooie prijzen te winnen. Iedereen kan meedoen. Individueel of met vrienden, familie, collega’s of met de sportvereniging in een aparte subpool. Op basis van deze voorspellingen zal ING vlak voor een groot aantal wedstrijden het antwoord op de vraag ‘Wat gaat het worden?’ teruggeven aan Nederland.

Oranjepleinen bij ING kantoren

ING is als hoofdsponsor betrokken bij het Nederlands elftal en wil de liefde voor voetbal delen met heel Nederland om daarmee het Oranjegevoel tot nog grotere hoogten te laten stijgen. www.watgaathetworden.nl vormt het hart van de campagne maar daarnaast zullen de komende weken bij een groot aantal ING-kantoren in het land ‘Oranjepleinen’ georganiseerd worden. Ook gaat ING de samenwerking aan met verschillende mediapartners zoals het Algemeen Dagblad, Radio 538 en SBS6. En natuurlijk staat de commercial, die zich afspeelt in Brazilië, symbool voor de liefde voor en betrokkenheid bij het voetbal die samenkomen in de vraag ‘Wat gaat het worden?’. Deze commercial zal vanaf 17 mei op televisie te zien zijn.

#WKnomie14: ING Economisch Bureau brengt voetbal en economie samen

Traditioneel doet het ING Economisch Bureau rond de grote eindtoernooien in het voetbal onderzoek waarin economie en voetbal worden samengebracht. Ook dit jaar zal er, startend op 23 mei, een drieluik #WKnomie14 worden uitgebracht. #WKnomie14 bestaat uit:

1. Een internationaal onderzoek naar de betrokkenheid van consumenten bij het WK voetbal en de wereld achter de voetbalpool

2. Een onderzoek onder Nederlandse ondernemers (MKB) naar hoe hun WK-beleving en de impact van het WK op verschillende sectoren in Nederland

3. Waar liggen de kansen voor Nederlandse ondernemers in Brazilië? Een analyse van de economie en handelsrelaties met Brazilië

4. Een onderzoek naar de Oranje- en WK-beleving van Nederlandse kinderen van 8-12 jaar.

Oranje is liefde voor voetbal, Oranje is ING

ING heeft ervoor gekozen zich voor lange tijd te verbinden aan de KNVB en het Nederlandse voetbal: tot 2018. Om het Nederlandse voetbal echt verder te helpen wil ING een betrokken en actieve sponsor zijn die veel meer doet dan logo’s plakken en borden neerzetten. Van zo’n partnership profiteren de KNVB, het Nederlandse voetbal en ook ING. Dat doet de ING onder de vlag van: ‘Oranje is liefde voor voetbal, Oranje is ING’. Het zegt alles over de rol in het voetbal. ING is misschien wel de grootste fan van Oranje. Het ondersteunt het Nederlandse voetbal daar waar dat het meest nodig is.

Meer informatie: www.ing.nl/voetbal.

 


  • Tags:

Laatste artikelen